vrijdag 5 maart 2010

De dingen die niet slim, niet sexy, niet aardig zijn, maar oh zo fijn....



Douchen is een must, bij ruimte in tijd een lekker lang bad, lekker luchtje, body-lotion, met zorg uitgezochte kleren waar ik blij van word, bijpassende bling bling, gepoetste laarzen, sexy lingerie, mooie tas, gelakte nagels, altijd getrimd (ook in winter). Ik houd ervan. Ik word er blij van. Ik heb het nodig. Niet voor Mc D, maar voor mijzelf. Ik heb het nodig om lekker in m’n vel te zitten (of in mijn kleren zo u wilt). Juist op dagen dat ik me iets minder “geniet van de dag” voel pimp ik mijzelf extra, het is oppervlakkig maar het helpt.

Allemaal waar, geen woord gelogen of overdreven. Het mag gezegd, het klinkt netjes, verzorgd, sexy, meisjesachtig. Echter zoals ik in mijn lijstjes-meisje blog al schreef, het leven is leuker als we onze minder sexy gewoontes en gedachten delen. Voor degene die mij daardoor niet meer willen zien of volgen: het was mij een waar genoegen en....kun je nagaan wat je van anderen niet weet....

Lijstje: De dingen die niet slim, niet sexy, niet aardig zijn, maar oh zo fijn....

  • Geen bh aan. Voor niemand verstandig. Klein wordt onzichtbaar en groot gaat hangen, maar de vrijheid die je dan voelt. (Mannen, ga maar eens autorijden zonder gordel om en je weet wat ik bedoel).
  • Grote oma-onderbroeken. Een ieder die beweert dat een string lekker zit liegt, ook tegen haarzelf.
  • Een boer laten als die dwars zit. Zachtjes, correct en onopvallend boeren lucht niet op. In tegendeel, soms krijg je extra lucht in plaats van ontluchting.
  • Smakken. Sommig voedsel smaakt lekkerder als je met je mond open eet, dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. Dat is dan ook het enige wat ik mis aan het niet meer in mijn eentje wonen.
  • Ongezouten je mening geven. Bijvoorbeeld tegen de man in de rij voor je bij de kassa van AH, die je niet kent, maar die je humeur verpest met een azijnzuurgezicht.
  • Lelijke grote zachte joggingbroek en sweater.
  • Ugs. Ze zijn niet sexy. Ze zijn niet vrouwelijk. Ze zitten verrukkelijk. Als mijn voeten konden juichen......
  • Croqs. Walgelijk lelijk. Compromis alleen in huis. Genot voor de moeilijke voeten onder ons.
  • Handen wassen na toilet bezoek overslaan. Alleen koud waterkraan en je hebt het al zo koud.
  • Febreze gebruiken, omdat je dat stinkende kledingstuk uit de wasmand plukt. Je hebt verder niets om aan trekken. Echt niet. Alleen dat kledingstuk voldoet vandaag.
  • Asbakken & vuilniszak afstruinen (in eigen huis, dat dan weer wel) op zoek naar peukjes waar nog een hijs van te halen valt. Als ik dit zo schrijf realiseer ik me dat het een wonder is dat ik al 2 jaar niet meer rook.
  • In het zwembad plonsen onder het mom van “even afkoelen” terwijl je in werkelijkheid het ranzige natte toilet ontwijkt.
  • Pulken in neus. Vies, maar ja, als het dwars zit?
  • Onderbroek tussen bips vandaan trekken.
  • Hele vieze hap uit spugen.
  • Mee praten of zwijgen als je het er niet mee eens bent. Omdat je niet altijd de energie hebt om de confrontatie aan te gaan.
  • Opruimen voor het zicht (lees alles in kasten gooien).
  • Zeggen dat je iets wel hebt gedaan terwijl je het niet hebt gedaan.
  • Iets totaal overbodigs kopen en jezelf wijs maken dat je nog geld uitspaart ook, omdat het of nuttig, of in de aanbieding, of alles tegelijk.
  • Internetten en / of tv-kijken terwijl je aan het bellen bent.
  • Doorrijden nadat je een iniminischrammetje op andere auto hebt veroorzaakt. Moet die maar niet zo in de weg staan.
  • Gezicht niet wassen en tanden niet poetsen voor het slapen gaan. Je lag in bed tv te kijken en hebt geen zin uit je half-slaap te komen en jezelf naar de badkamer te slepen.
  • Hondenpoep laten liggen omdat je poepzakken op zijn, of geen handen vrij hebt door iPhone, sleutels, handtas, boodschappen....

Ook aan mijn “ik durf me kwetsbaar op te stellen” kant zit een grens. Als ik nog langer doorschrijf vindt niemand mij ooit nog slim, sexy, aardig, lief of vriendschapwaardig (of erger Mc D wil niet meer met me trouwen). Uitdaging: wie durft een toevoeging te geven op mijn lijstje De dingen die niet slim, niet sexy, niet aardig zijn, maar oh zo fijn....


9 opmerkingen:

  1. oh en zeuren. Of roddelen. En eetbuien. Kattig doen. Schelden.

    Ik ken ze allemaal.... ;)

    En nee, nu even geen tips van ' hoe dan wel' en preekjes en peptalks van 'laat je mooiste jij zien' enzo.
    Nee. Ik moet lachen om je blog. Je schrijft leuk en o zo waar.
    MIsschien moet ik dit blog wel als gastblog op www.smartensexy.nl plaatsen? wat vind jij?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Namens alle-mannen-die-graag-op-vrijdagmiddag-van-hun-burostoel-vallen-van-het-lachen...en-van-pure-(h)erkenning :-). Dank je wel voor de arbeidsvreugde! Emile

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je persenal coach zeggen dat je even niet mag sporten van de fysio!! Heerlijk slecht en dan met vriendinnen een week gaan skien!!

    Een vergadering afzeggen omdat je niet lekker bent en dan openhaard aan en chillen maar met de hond op schoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken me in alles!!! Top!! Je vergeet nog een reep chocola eten achter elkaar terwijl je ongesteld bent en alleen door de kamer dansen op je favoriete nummer!! Lekker glaasje wijn inschenken voor jezelf als je thuis komt na drukke dag op het werk. En in spiegel kijken terwijl je huilt waardoor je nog harder gaat brullen; heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En italianen die te slechte teksten hebben afzeiken terwijl ze er zelf niets van begrijpen want ja, wij vrouwen spreken aardig woordje over de grens maar zij niet haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je met lagen mascara ingevette wimpers niet reinigen voor het slapen gaan en 's nachts onbekommerd in de ogen wrijven en afremmen in het kussen.
    De volgende dag (soms ongemerkt) een paar uur kunnen ervaren hoe het is om als panda te leven in een urban situation en zonder bamboe om op te knagen.

    De meewarige blik van de pakketjesbezorger snap je pas als je eindelijk langs een spiegel komt en er ook daadwerkelijk in kijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal niet aardig: de telefoon naast je leggen op speaker en af en toe een geluidje maken omdat het verhaal je eigenlijk geen reet interesseert (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen