maandag 1 maart 2010

HET lijstjes-meisjes


Het lijstjes-meisje

Het is voor sommige mensen moeilijk tekortkomingen of vreemde gewoontes met anderen te delen. Jammer, vind ik; de wereld zou zoveel leuker zijn als we juist die kanten van onszelf zouden laten zien. Voor mij is niet de vraag “wil ik die kanten van mijzelf met anderen delen,” maar eerder “hoe verberg ik ze af en toe?” relevant.

Welke vreemde gewoonte te delen in deze blog? Lijstjes. Ik geef toe, ik ben verslaafd aan lijstjes. Ik ben HET lijstjes-meisje. Ik kan niet zonder. Ik voel me naakt zonder lijstjes. Het is een van mijn verslavingen en het is een blijvertje. In mijn blogs zullen regelmatig lijstjes terug te vinden zijn. Ik houd ervan, ik word er blij van.

Belangrijk bij het lijstjes gevoel is het doorstrepen, daar waar het lijstje zich ervoor leent, als iets volbracht is. Gebruik van lijstjes op computer en iPhone zijn heus vele malen efficiënter, maar geven veel minder geluksgevoel. Bovendien kon ik dan ook een aantal van mijn andere tiks niet meer naar behoren uitvoeren, dus al snel ben ik gestopt ze te digitaliseren. Bijbehorende tiks zijn bijvoorbeeld stapels notitieboekjes sparen in alle soorten en maten om de lijstjes in bij te houden. Ook ben ik dol op pennen, bij voorkeur vulpennen om daarmee zo netjes mogelijk in de boekjes te schrijven. Nieuwe boekjes geven een geluksgevoel. Met verschillende kleurtjes werken hoort zeker ook bij deze tik net als verschillende boekjes voor verschillende categorieën lijstjes.

Hoeveel lijstjes kun je maken? Veel, heel veel. Het zou gemakkelijker zijn als ik hier een lijstje zou noteren van de lijstjes die ik nooit heb gemaakt, maar zoveel minder leuk.

Hier een greep uit enkele van mijn lijstjes:

To Do vandaag > niets bijzonders, echter ga ik daar soms zover in dat ik op sommige dagen ook zaken als ‘douchen’ en ‘aankleden’ op schrijf, gewoon omdat het zo lekker is zaken door te kunnen strepen als ze volbracht zijn. Zo schrijf ik ook wel eens dingen op die ik al gedaan heb, om meteen lekker weg te kunnen gaan strepen als het lijstje gemaakt is.

Not to Do.

To Do musts.

To Do nice, maar geen haast.

To Do klusjes in huis lange termijn.

To Do klusjes in huis korte termijn.

To Do Bruiloft > veel subcategorieën uiteraard.

Hobby’s > ik voer ze niet uit, maar heb lijstjes met hobbyideeën, je weet nooit wanneer je er aan toe bent.

Verlanglijstje korte termijn.

Verlanglijstje lange termijn.

Verlanglijstje grote wensen.

Reizen die ik wil maken.

Waar word ik gelukkig van?

Waarom ik zoveel van Mc D (een van bijnamen van mijn lover) houd.

Waar ben ik blij mee?

Wat ging er goed vandaag?

Wat ging er niet goed vandaag?

Favorieten cosmetische producten.

Favorieten overig.

Te downloaden muziek.

Op welke vlakken kan ik mijzelf verbeteren?

Blog onderwerpen.

Relativerings-lijstje > belangrijk op momenten dat ik mijn “ik leef maar een keer en ik maak er iets heel moois van” gevoel even kwijt ben.

Citaten.

Internetsites.

Bijnamen van mij.

Bijnamen van Mc D.

Bijnamen Twister (vorig hondje).

Bijnamen Oggi (onze pup).

Boeken die ik nog wil lezen.

Boeken die ik gelezen heb.

Films die ik nog wil zien.

Films die ik gezien heb.

Websites die ik geclaimd heb.

Mooiste momenten.

Verdrietigste momenten.

Uit te proberen producten.

Ideeën.

Goede voornemens.

Sportschema.

Lievelingseten.

Lievelingsdrankjes.

Wat ik niet lust.

Lekkerste glutenvrije producten.

Vieze glutenvrije producten.

Dromen.

Wat ik wil bereiken.

Onderwerpen waar ik me in wil verdiepen.

Studies.

Exen > nee, is niet heel lang!

Zoenexen > verschil met bovenstaande klein hoor!

Out of te box brainstorm ideetjes.

Wat ik zou doen als ik heel veel geld zou winnen.

Boek ideeën.

Mensen die ik inspirerend vind.

Mensen die ik stom vind.

Gebruiksaanwijzing van mijzelf.

Gebruiksaanwijzing Oggi.

Lijstjes lijstje.

Al schrijvende merk ik dat ik pagina’s zou kunnen vullen met de lijstjes die ik maak. Het aller liefste maakte ik nu subcategorieën met mijn vulpen, in verschillende kleurtjes. Ik ga je er niet mee vermoeien, maar heb ik gelijk of niet? Het is een verslaving, het is een beetje een tik. Daarom denk ik dat ik recht heb op de titel Miss HET lijstjes-meisje, toch?


2 opmerkingen:

  1. Die koudwatervrees was wat mij betreft echt he-le-maal nergens voor nodig. Heb tot het einde toe geboeid gelezen :-) Leuk!

    Kijk uit naar je volgende blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat heerlijk, zoveel lijstjes. Hou je ze ook nog allemaal bij? Ik begin stug iedere keer weer opnieuw met m'n lijstjes maar raak ze kwijt of vergeet ze weer :(
    Ik herken het wel hoor, als ik minder chaotisch was had ik zo een tweede lijstjesmeisje kunnen zijn :-D

    BeantwoordenVerwijderen